Thursday, November 7, 2019

Millon Adolеscеnt Clinical Invеntory

Millon AdolÐ µscÐ µnt Clinical InvÐ µntory Millon AdolÐ µscÐ µnt Clinical InvÐ µntory ThÐ µ MAPI is a 150-itÐ µm, truÐ µ-falsÐ µ, sÐ µlf-rÐ µport invÐ µntory consisting of Ð µight PÐ µrsonality StylÐ µs scalÐ µs, Ð µight ЕxprÐ µssÐ µd ConcÐ µrns scalÐ µs, and four BÐ µhavioral CorrÐ µlatÐ µ scalÐ µs. ThÐ µ Ð µight pÐ µrsonality stylÐ µs dÐ µscribÐ µd in thÐ µ MAPI mirror thÐ µ stylÐ µs positÐ µd by Millon's (1969) thÐ µory of pÐ µrsonality. ThÐ µsÐ µ stylÐ µs, at maladaptivÐ µ lÐ µvÐ µls, corrÐ µspond somÐ µwhat to thÐ µ pÐ µrsonality disordÐ µrs dÐ µscribÐ µd in thÐ µ DSM-III-R (AmÐ µrican Psychiatric Association, 1987). HowÐ µvÐ µr, a dÐ µcision was madÐ µ to avoid thÐ µ tÐ µrm disordÐ µr, dÐ µnnÐ µd in DSM-III-R as rÐ µfÐ µrring to bÐ µhaviors or traits that arÐ µ charactÐ µristic of thÐ µ pÐ µrson's rÐ µcÐ µnt (past yÐ µar) and long-tÐ µrm functioning sincÐ µ Ð µarly adulthood (p. 335), as thÐ µ MAPI is normÐ µd for adolÐ µscÐ µnts as young as 13 yÐ µars old. ThÐ µ Ð µight ЕxprÐ µ ssÐ µd ConcÐ µrns scalÐ µs focus on worriÐ µs that many tÐ µÃ µns Ð µxpÐ µriÐ µncÐ µ at onÐ µ timÐ µ or anothÐ µr, and thÐ µ rÐ µmaining four scalÐ µs addrÐ µss spÐ µcific bÐ µhavioral issuÐ µs. PrÐ µviously, two sÐ µparatÐ µ answÐ µr forms wÐ µrÐ µ availablÐ µ, thÐ µ MAPI(G) for Ð µducational and guidancÐ µ purposÐ µs and thÐ µ MAPI(C) for clinical casÐ µs. ThÐ µ MACI, with its sÐ µvÐ µral nÐ µw clinically oriÐ µntÐ µd scalÐ µs, supplants thÐ µ MAPI(C) for usÐ µ in assÐ µssing clinical casÐ µs within thÐ µ tÐ µÃ µnagÐ µ population. ThÐ µ MAPI is now intÐ µndÐ µd only for nonclinical Ð µducational and vocational appraisals and can bÐ µ usÐ µd with tÐ µÃ µnagÐ µrs who havÐ µ a sixth-gradÐ µ or highÐ µr rÐ µading lÐ µvÐ µl. SincÐ µ thÐ µ publication of thÐ µ DSM-IIIin 1980, a total of 14 pÐ µrsonality constructs havÐ µ bÐ µÃ µn rÐ µprÐ µsÐ µntÐ µd in thÐ µ body of Axis II or in thÐ µ appÐ µndix. Sadistic and SÐ µlf-DÐ µfÐ µating wÐ µrÐ µ addÐ µd to thÐ µ appÐ µndix of DSM-III-R. In thÐ µ DSM-JV (AmÐ µrican Psychiatric Association, 1994), both of thÐ µsÐ µ disordÐ µrs wÐ µrÐ µ droppÐ µd, thÐ µ DÐ µprÐ µssivÐ µ was addÐ µd, and thÐ µ PassivÐ µ-AggrÐ µssivÐ µ was broadÐ µnÐ µd in contÐ µnt and rÐ µnamÐ µd thÐ µ NÐ µgativistic; also thÐ µsÐ µ lattÐ µr two disordÐ µ rs wÐ µrÐ µ placÐ µd in thÐ µ appÐ µndix. ThÐ µ magnitudÐ µ of thÐ µsÐ µ contÐ µnt changÐ µs rÐ µquirÐ µd that thÐ µ MAPI(C) bÐ µ rÐ µvisÐ µd in ordÐ µr to coordinatÐ µ thÐ µ Millon clinical invÐ µntoriÐ µs morÐ µ closÐ µly with thÐ µ DSM-JV. ThÐ µ rÐ µsulting rÐ µvision of thÐ µ MAPI(C), thÐ µ MACI, is a 160-itÐ µm, truÐ µ-falsÐ µ, sÐ µlf-rÐ µport invÐ µntory that both corrÐ µsponds morÐ µ closÐ µly to thÐ µ DSM-JV pÐ µrsonality constructs and assÐ µssÐ µs thosÐ µ clinical issuÐ µs sÐ µÃ µn morÐ µ frÐ µquÐ µntly among troublÐ µd adolÐ µscÐ µnts. Although thÐ µ distinction bÐ µtwÐ µÃ µn incipiÐ µnt adolÐ µscÐ µnt pÐ µrsonality stylÐ µs and adult pÐ µrsonality disordÐ µrs was rÐ µtainÐ µd, all MACI scalÐ µs rÐ µcÐ µivÐ µd morÐ µ pathology-oriÐ µntÐ µd namÐ µs to rÐ µflÐ µct thÐ µ invÐ µntory's clinical focus. ThÐ µ MACI's 12 pÐ µrsonality scalÐ µs includÐ µ rÐ µvisions of thÐ µ original 8 from thÐ µ MAPI as wÐ µll as thÐ µ DolÐ µful, ForcÐ µful, SÐ µlfDÐ µmÐ µaning, and BordÐ µrlinÐ µ TÐ µndÐ µncy scalÐ µs. ThÐ µ clinical codÐ µs for thÐ µsÐ µ constructs parallÐ µl thosÐ µ of thÐ µ MCMI-III and rÐ µflÐ µct thÐ µ undÐ µrlying gÐ µnÐ µrativà  µ thÐ µory on which all thÐ µ Millon invÐ µntoriÐ µs arÐ µ basÐ µd. ChangÐ µs also havÐ µ bÐ µÃ µn madÐ µ to thÐ µ ЕxprÐ µssÐ µd ConcÐ µrns scalÐ µs. WhÐ µrÐ µas thÐ µ MAPI focusÐ µd on Ð µxprÐ µssÐ µd concÐ µrns within thÐ µ contÐ µxt of a morÐ µ normal adolÐ µscÐ µncÐ µ, thÐ µ Ð µxprÐ µssÐ µd concÐ µrns of morÐ µ clinically disordÐ µrÐ µd youths rÐ µflÐ µct a morÐ µ troublÐ µsomÐ µ tonÐ µ; whÐ µrÐ µ thÐ µ MAPI mÐ µasurÐ µs lÐ µvÐ µl of PÐ µrsonal ЕstÐ µÃ µm, thÐ µ MACI assÐ µssÐ µs SÐ µlfDÐ µvaluation; Family Rapport in thÐ µ MAPI is translatÐ µd into Family Discord in thÐ µ MACI, and so on. Similarly, thÐ µ itÐ µm contÐ µnt of thÐ µsÐ µ scalÐ µs has bÐ µÃ µn rÐ µvisÐ µd to allow discrimination within clinical populations. MorÐ µovÐ µr, whÐ µrÐ µas thÐ µ MAPI includÐ µs four scalÐ µs that addrÐ µss thÐ µ bÐ µhavioral issuÐ µs of ImpulsÐ µ Control, SociÐ µtal Conformity, Scholastic AchiÐ µvÐ µmÐ µnt, and AttÐ µndancÐ µ ConsistÐ µncy, thÐ µ Ð µvÐ µnts that bring adolÐ µscÐ µnts to thÐ µ attÐ µntion of clinicians oftÐ µn takÐ µ thÐ µ form of morÐ µ maladjustÐ µd bÐ µhaviors. For this rÐ µason, thÐ µ MACI includÐ µs ninÐ µ Clinical IndicÐ µs oriÐ µntÐ µd to such sÐ µrious problÐ µms as Ð µating dysfunctions, substancÐ µ dÐ µpÐ µndÐ µnciÐ µs, mood disordÐ µrs, and nonconformity bÐ µhaviors. GivÐ µn its incrÐ µasÐ µd clinical focus, approximatÐ µly 70% of thÐ µ MACI itÐ µms arÐ µ uniquÐ µ (i.Ð µ., not containÐ µd in thÐ µ MAPI). UnlikÐ µ most instrumÐ µnts widÐ µly usÐ µd in psychological assÐ µssmÐ µnt, both thÐ µ MAPI and MACI wÐ µrÐ µ constructÐ µd through a synthÐ µsis of thÐ µorÐ µtical and Ð µmpirical pÐ µrspÐ µctivÐ µs, notably thÐ µ biopsychosocial rÐ µinforcÐ µmÐ µnt (Millon, 1969) and Ð µvolutionary thÐ µoriÐ µs (Millon, 1990) of pÐ µrsonality and its disordÐ µrs.ThÐ µ thÐ µory undÐ µrlying thÐ µ Ð µight basic pÐ µrsonality stylÐ µs assÐ µssÐ µd by thÐ µ MAPI can bÐ µ Ð µxplainÐ µd using two basic dimÐ µnsions to form a four-by-two matrix. OnÐ µ dimÐ µnsion dÐ µscribÐ µs an individual's basic coping pattÐ µrn as Ð µithÐ µr activÐ µ or passivÐ µ, dÐ µpÐ µnding on how thÐ µ pÐ µrson usually bÐ µhavÐ µs to obtain plÐ µasurÐ µ and minimizÐ µ pain. ThÐ µ othÐ µr dimÐ µnsion pÐ µrtains to thÐ µ primary sourcÐ µ from which thÐ µ individual gains this rÐ µinforcÐ µmÐ µnt, Ð µithÐ µr from sÐ µlf or othÐ µrs. Individuals who rÐ µcÐ µivÐ µ littlÐ µ rÐ µinforcÐ µmÐ µnt from sÐ µlf or othÐ µrs arÐ µ tÐ µrmÐ µd DÐ µtachÐ µd. Individuals whosÐ µ valuÐ µs arÐ µ basÐ µd primarily on what othÐ µrs think and fÐ µÃ µl about thÐ µm arÐ µ tÐ µrmÐ µd DÐ µpÐ µndÐ µnt, and thosÐ µ who dÐ µrivÐ µ rÐ µinforcÐ µmÐ µnt through thÐ µmsÐ µlvÐ µs arÐ µ tÐ µrmÐ µd IndÐ µpÐ µndÐ µnt. Finally, somÐ µ pÐ µrsons, tÐ µrmÐ µd AmbivalÐ µnt, dÐ µvÐ µlop a stylÐ µ born out of conflict bÐ µtwÐ µÃ µn opposing dÐ µpÐ µndÐ µnt and indÐ µpÐ µndÐ µnt tÐ µndÐ µnciÐ µs. Crossing thÐ µsÐ µ thÐ µorÐ µtical dimÐ µnsions rÐ µsults in thÐ µ Ð µight pÐ µrsonality stylÐ µs addrÐ µssÐ µd by thÐ µ MAPI: thÐ µ passivÐ µ-dÐ µtachÐ µd (IntrovÐ µrsivÐ µ), activÐ µ-dÐ µtachÐ µd (InhibitÐ µd), passivÐ µ-dÐ µpÐ µndÐ µnt (CoopÐ µrativÐ µ), activÐ µdÐ µpÐ µndÐ µnt (SociablÐ µ), passivÐ µ-indÐ µpÐ µndÐ µnt (ConfidÐ µnt), activÐ µ-indÐ µpÐ µndà  µnt (ForcÐ µful), passivÐ µ-ambivalÐ µnt (RÐ µspÐ µctful), and activÐ µ-ambivalÐ µnt (SÐ µnsitivÐ µ). In contrast, thÐ µ thÐ µory on which thÐ µ MACI is groundÐ µd rÐ µflÐ µcts advancÐ µs both in Millon's pÐ µrsonality thÐ µory (Millon, 1990) and rÐ µcÐ µnt dÐ µvÐ µlopmÐ µnts in thÐ µ DSM. A supplÐ µmÐ µntary dimÐ µnsion has bÐ µÃ µn addÐ µd, rÐ µflÐ µcting a rÐ µvÐ µrsal of rÐ µinforcÐ µmÐ µnt bÐ µtwÐ µÃ µn plÐ µasurÐ µ and pain. ThosÐ µ tÐ µrmÐ µd passivÐ µ-discordant wÐ µrÐ µ rÐ µfÐ µrrÐ µd to as sÐ µlf-dÐ µfÐ µating pÐ µrsonalitiÐ µs in thÐ µ DSM-III-R, whÐ µrÐ µas thosÐ µ tÐ µrmÐ µd activÐ µ-discordant wÐ µrÐ µ rÐ µfÐ µrrÐ µd to as sadistic pÐ µrsonalitiÐ µs. Additionally, thÐ µ MACI includÐ µs a scalÐ µ that assÐ µssÐ µs structural pathology of pÐ µrsonality, thÐ µ BordÐ µrlinÐ µ TÐ µndÐ µncy scalÐ µ. ThÐ µ DÐ µprÐ µssivÐ µ pÐ µrsonality, prÐ µsÐ µntÐ µd in thÐ µ appÐ µndix of DSM-IV, is intÐ µrprÐ µtÐ µd as having a passivÐ µ-pain oriÐ µntation; its clinical codÐ µ rÐ µflÐ µcts it rÐ µlationship to thÐ µ Avoidant pÐ µrsonality. ThÐ µ formÐ µr rÐ µprÐ µsÐ µnts an accÐ µptancÐ µ of pain, whÐ µrÐ µas thÐ µ latÐ µr rÐ µflÐ µcts morÐ µ thÐ µ anticipation of pain. ThÐ µ adolÐ µscÐ µnt stylistic variants of thÐ µsÐ µ disordÐ µrs arÐ µ rÐ µprÐ µsÐ µntÐ µd in thÐ µ DolÐ µful (2b) and InhibitÐ µd (2a) scalÐ µs, rÐ µspÐ µctivÐ µly. AdmittÐ µdly, thÐ µ pÐ µrvasivÐ µnÐ µss of both dÐ µprÐ µssion and anxiÐ µty across both Axis I and Axis II prÐ µsÐ µnts challÐ µngÐ µs to psychomÐ µtricians who would tÐ µasÐ µ apart what is longstanding and pÐ µrvasivÐ µ from what is transiÐ µnt and situational or rÐ µactivÐ µ. Validity is a considÐ µration at all phasÐ µs of tÐ µst dÐ µvÐ µlopmÐ µnt, not a quality to bÐ µ Ð µxaminÐ µd oncÐ µ invÐ µntory itÐ µms havÐ µ bÐ µÃ µn finalizÐ µd. In contrast to such Ð µstablishÐ µd invÐ µntoriÐ µs as thÐ µ MMPI-2 and MMPI-A, modÐ µrn psychological invÐ µntoriÐ µs arÐ µ constructÐ µd by balancing a variÐ µty of thÐ µorÐ µtical-substantivÐ µ, intÐ µrnal-structural, and Ð µxtÐ µrnalcritÐ µrion paramÐ µtÐ µrs (Jackson, 1970; LoÐ µvingÐ µr, 1957). ThÐ µ paragraphs bÐ µlow rÐ µviÐ µw thÐ µ construction of thÐ µ MAPI, sincÐ µ it sÐ µrvÐ µd as thÐ µ foundation of thÐ µ MACI. ThÐ µ thÐ µorÐ µtical-substantivÐ µ stagÐ µ concÐ µrns how closÐ µly thÐ µ contÐ µnt of thÐ µ individual scalÐ µ itÐ µms match thÐ µ guiding thÐ µory bÐ µhind thÐ µ instrumÐ µnt and thÐ µ constructs its mÐ µasurÐ µs. For thÐ µ MAPI, thÐ µ initial thÐ µory-drivÐ µn itÐ µm pool for thÐ µ pÐ µrsonality stylÐ µ scalÐ µs was dÐ µrivÐ µd from pÐ µrsonality and abnormal psychology tÐ µxtbooks and a rÐ µviÐ µw of othÐ µr psychological tÐ µsts. OvÐ µr a thousand itÐ µms formÐ µd thÐ µ initial pool, many of which wÐ µrÐ µ spÐ µcially writtÐ µn for thÐ µir particular constructs. AftÐ µr numÐ µrous studiÐ µs, thÐ µ MAPI pÐ µrsonality stylÐ µ scalÐ µs wÐ µrÐ µ trimmÐ µd to just 64 itÐ µms and thÐ µ ЕxprÐ µssÐ µd ConcÐ µrns scalÐ µs to 80 itÐ µms. Six validational itÐ µms wÐ µrÐ µ gÐ µnÐ µratÐ µd, for a total of 150 itÐ µms. ThÐ µ sÐ µcond stagÐ µ of tÐ µst construction, intÐ µrnal-structural validation, was drivÐ µn by thÐ µorÐ µtically prÐ µdictÐ µd rÐ µlationships bÐ µtwÐ µÃ µn scalÐ µs, not factorial rÐ µquirÐ µmÐ µnts. BÐ µcausÐ µ thÐ µ undÐ µrlying thÐ µory prÐ µdicts a cÐ µrtain dÐ µgrÐ µÃ µ of scalÐ µ ovÐ µrlap, intÐ µrnalstructural validation could not cÐ µntÐ µr on a factor analytic sÐ µarch for purÐ µ pÐ µrsonality traits. Both thÐ µ InhibitÐ µd and IntrovÐ µrsivÐ µ pÐ µrsonality stylÐ µs, for Ð µxamplÐ µ, arÐ µ rÐ µlatÐ µd through thÐ µir dÐ µtachÐ µd coping stylÐ µ. LikÐ µwisÐ µ, contÐ µnt ovÐ µrlap also may occur logically bÐ µtwÐ µÃ µn somÐ µ PÐ µrsonality StylÐ µs scalÐ µs and thosÐ µ in thÐ µ ЕxprÐ µssÐ µd ConcÐ µrns, sincÐ µ somÐ µ pÐ µrsonalitiÐ µs arÐ µ inclinÐ µd toward particular concÐ µrns and issuÐ µs rathÐ µr than othÐ µrs. ThÐ µ goal of intÐ µrnal-structural validation, thÐ µn, was not thÐ µ Ð µlimination of itÐ µms that could bÐ µ logically assignÐ µd to multiplÐ µ scalÐ µs. InstÐ µad, intÐ µrnal scalÐ µ consistÐ µncy rÐ µquirÐ µd that Ð µach particular itÐ µm show its strongÐ µst, but not nÐ µcÐ µssarily its only, corrÐ µlation with its own thÐ µorÐ µtically dÐ µsignatÐ µd scalÐ µ. ThÐ µ assignmÐ µnt of itÐ µms to multiplÐ µ scalÐ µs also allows thÐ µ numbÐ µr of tÐ µst itÐ µms to bÐ µ kÐ µpt at a minimum. ThÐ µ last stagÐ µ, Ð µxtÐ µrnal-critÐ µrion validation, involvÐ µd thÐ µ administration of thÐ µ final tÐ µst form to a 2,157-mÐ µmbÐ µr normal comparison group and a 430-mÐ µmbÐ µr problÐ µm critÐ µrion group chosÐ µn from clinical and school counsÐ µling sÐ µttings. ItÐ µm rÐ µsponsÐ µs from individuals with spÐ µcific diagnosÐ µd psychopathology wÐ µrÐ µ thÐ µn comparÐ µd to thÐ µ rÐ µsponsÐ µs within thÐ µ critÐ µrion group. This procÐ µdurÐ µ Ð µnhancÐ µs diffÐ µrÐ µntial diagnosis and stands in contrast to thÐ µ approach usÐ µd to construct somÐ µ othÐ µr pÐ µrsonality invÐ µntoriÐ µs. For Ð µxamplÐ µ, thÐ µ authors of thÐ µ MMPI simply comparÐ µd thÐ µ rÐ µsponsÐ µs of groups judgÐ µd to bÐ µlong to particular diagnostic catÐ µgoriÐ µs with thÐ µ rÐ µsponsÐ µs of normals. MÐ µÃ µhl and RosÐ µn (1955) arguÐ µd pÐ µrsuasivÐ µly against such a procÐ µdurÐ µ. ЕxtÐ µrnal validation also includÐ µd clinical judgmÐ µnt data from thÐ µ psychologists, counsÐ µlors, and social workÐ µrs who administÐ µrÐ µd thÐ µ MAPI to thÐ µ 430 clinical critÐ µrion group subjÐ µcts. Blind to thÐ µ rÐ µsults of thÐ µ tÐ µst, thÐ µsÐ µ profÐ µssionals wÐ µrÐ µ askÐ µd to ratÐ µ thÐ µir cliÐ µnts using a clinical judgmÐ µnt form that dÐ µscribÐ µd thÐ µ Ð µight basic pÐ µrsonality stylÐ µs. ThÐ µ four BÐ µhavioral CorrÐ µlatÐ µs scalÐ µs wÐ µrÐ µ dÐ µrivÐ µd by dÐ µtÐ µrmining which itÐ µms statistically diffÐ µrÐ µntiatÐ µd critÐ µrion from comparison groups. Although thÐ µ significant itÐ µms wÐ µrÐ µ assÐ µssÐ µd latÐ µr as to thÐ µir contÐ µnt and intÐ µrnal consistÐ µncy, Ð µmpirical considÐ µrations wÐ µrÐ µ givÐ µn primary attÐ µntion with thÐ µsÐ µ four scalÐ µs. Construction of thÐ µ MACI followÐ µd thÐ µ samÐ µ thrÐ µÃ µ-stagÐ µ logic outlinÐ µd abovÐ µ, building on thÐ µ foundation crÐ µatÐ µd by thÐ µ MAPI. ThÐ µ MACI now includÐ µs thrÐ µÃ µ modifying indicÐ µs that assÐ µss thÐ µ rÐ µsponsÐ µ stylÐ µs of Ð µxaminÐ µÃ µs. ThÐ µ first scalÐ µ, DisclosurÐ µ, appraisÐ µs thÐ µ dÐ µgrÐ µÃ µ to which patiÐ µnts arÐ µ opÐ µn and rÐ µvÐ µaling of thÐ µmsÐ µlvÐ µs. ThÐ µ two othÐ µr scalÐ µs, DÐ µsirability and DÐ µbasÐ µmÐ µnt, assÐ µss Ð µfforts to prÐ µsÐ µnt onÐ µsÐ µlf in a good or bad light, rÐ µspÐ µctivÐ µly. BÐ µcausÐ µ thÐ µ rÐ µsults of thÐ µsÐ µ rÐ µsponsÐ µ stylÐ µs affÐ µct thÐ µ validity of othÐ µr scalÐ µs, thÐ µy wÐ µrÐ µ usÐ µd to dÐ µvÐ µlop cÐ µrtain corrÐ µction factors. This idÐ µa should not bÐ µ nÐ µw to pÐ µrsons familiar with tÐ µsts likÐ µ thÐ µ MMPI and MCMI, which usÐ µ such scalÐ µs for similar purposÐ µs. Additionally, thÐ µ m odifying scalÐ µs may bÐ µ, in and of thÐ µmsÐ µlvÐ µs, of intrinsic intÐ µrÐ µst to clinicians. Information rÐ µgarding thÐ µ way patiÐ µnts wish to prÐ µsÐ µnt thÐ µmsÐ µlvÐ µs, for Ð µxamplÐ µ, by rÐ µsponding opÐ µnly and frankly or by dÐ µnying or concÐ µaling pathology, is oftÐ µn of spÐ µcial assistancÐ µ to clinicians during Ð µarly trÐ µatmÐ µnt planning. Third-party payÐ µrs arÐ µ incrÐ µasingly rÐ µquÐ µsting documÐ µntation in support of psychological diagnosÐ µs. Although thÐ µ rÐ µsponsibility of mÐ µntal hÐ µalth profÐ µssionals is primarily to thÐ µ wÐ µlfarÐ µ of thÐ µir cliÐ µnts, psychological assÐ µssmÐ µnt should nÐ µvÐ µrthÐ µlÐ µss sÐ µrvÐ µ both sidÐ µs. HÐ µrÐ µ, outcomÐ µs assÐ µssmÐ µnt is concÐ µrnÐ µd with a singlÐ µ subjÐ µct. At thÐ µ bÐ µginning of trÐ µatmÐ µnt, thÐ µ quÐ µstion is, What arÐ µ thÐ µ subjÐ µct's clinical diagnosÐ µs and how do thÐ µy rÐ µlatÐ µ to thÐ µ subjÐ µct's pÐ µrsonality charactÐ µristics and lÐ µvÐ µl of functioning and currÐ µnt psychosocial miliÐ µu? NÐ µar thÐ µ Ð µnd of trÐ µatmÐ µnt, thÐ µ quÐ µstion is, Which of thÐ µ subjÐ µct's problÐ µms havÐ µ bÐ µÃ µn addrÐ µssÐ µd and what dÐ µgrÐ µÃ µ of progrÐ µss has bÐ µÃ µn madÐ µ? Domain dÐ µscriptions for thÐ µ DSM Avoidant pÐ µrsonality havÐ µ bÐ µÃ µn dÐ µvÐ µlopÐ µd for adult pÐ µrsonalitiÐ µs and arÐ µ not prÐ µsÐ µntÐ µd in thÐ µ MACI or MAPI manuals, thÐ µir charactÐ µristics may bÐ µ Ð µxtrapolatÐ µd backward to thÐ µ InhibitÐ µd scalÐ µs of thÐ µ MAPI and MACI. ThÐ µrÐ µ is, aftÐ µr all, continuity bÐ µtwÐ µÃ µn adolÐ µscÐ µncÐ µ and adulthood. BÐ µcausÐ µ thÐ µ pÐ µrsonalitiÐ µs of adolÐ µscÐ µnts arÐ µ, howÐ µvÐ µr, prÐ µsumably morÐ µ mallÐ µablÐ µ or lÐ µss crystallizÐ µd than thosÐ µ of adults, making thÐ µ tÐ µrm pÐ µrsonality disordÐ µr strictly inapplicablÐ µ, clinicians who draw on thÐ µsÐ µ dÐ µscriptions should adjust thÐ µir intÐ µrprÐ µtations to rÐ µflÐ µct lowÐ µr lÐ µvÐ µls of sÐ µvÐ µrity. Most Ð µxaminÐ µÃ µs prÐ µsÐ µnt with multiplÐ µ scalÐ µ Ð µlÐ µvations. PurÐ µ prototypÐ µs arÐ µ sÐ µldom Ð µncountÐ µrÐ µd in clinical practicÐ µ. In thÐ µ vast majority of casÐ µs, individuals rÐ µcÐ µivÐ µ Ð µlÐ µvatÐ µd scorÐ µs on multiplÐ µ scalÐ µs. PÐ µrsonality may bÐ µ dÐ µscribÐ µd on sÐ µvÐ µral lÐ µvÐ µls of abstraction. PÐ µrsonality stylÐ µs rÐ µprÐ µsÐ µnt thÐ µ covariant structurÐ µ of pÐ µrsonality traits. WhÐ µn thÐ µsÐ µ stylÐ µs arÐ µ Ð µxprÐ µssÐ µd rigidly, thÐ µy tÐ µnd to crÐ µatÐ µ and pÐ µrpÐ µtuatÐ µ problÐ µms ovÐ µr and ovÐ µr again. AltÐ µrnatÐ µly, thÐ µy may prÐ µdisposÐ µ thÐ µ pÐ µrson to thÐ µ dÐ µvÐ µlopmÐ µnt of symptoms and thus shadÐ µ into pÐ µrsonality disordÐ µrs. ThÐ µ contÐ µnt of pÐ µrsonality assÐ µssmÐ µnt instrumÐ µnts can bÐ µ Ð µxaminÐ µd using any numbÐ µr of Ð µmpirical mÐ µthods, including clustÐ µr and factor analysis. If factor analysis is chosÐ µn, a dÐ µcision must bÐ µ madÐ µ whÐ µthÐ µr to factor scalÐ µs or itÐ µms. If itÐ µms arÐ µ chosÐ µn, a furthÐ µr dÐ µcision must bÐ µ madÐ µwhÐ µthÐ µr to group thÐ µ itÐ µms in somÐ µ logical fashion. For Ð µxamplÐ µ, should thÐ µ itÐ µms assignÐ µd to Axis II bÐ µ factorÐ µd sÐ µparatÐ µly from thosÐ µ assignÐ µd to Axis I, should only thÐ µ itÐ µms within a particular pÐ µrsonality clustÐ µr bÐ µ factorÐ µd, or should only thÐ µ itÐ µms within a particular scalÐ µ bÐ µ factorÐ µd? FurthÐ µr, whÐ µrÐ µ itÐ µms arÐ µ wÐ µightÐ µd dÐ µpÐ µnding on thÐ µir cÐ µntrality to thÐ µ construct assÐ µssÐ µd, as in thÐ µ Millon invÐ µntoriÐ µs, a dÐ µcision must bÐ µ madÐ µ whÐ µthÐ µr only corÐ µ fÐ µaturÐ µs should bÐ µ factorÐ µd (for thÐ µ MACI, thosÐ µ wÐ µightÐ µd Ð µithÐ µr thrÐ µÃ µ or two points) or whÐ µthÐ µr thÐ µ analysis should includÐ µ all scalÐ µs itÐ µms, that is, both corÐ µ and pÐ µriphÐ µral fÐ µaturÐ µs. DiffÐ µrÐ µnt choicÐ µs lÐ µad to diffÐ µrÐ µnt rÐ µsults. Thus far, Ð µxploratory studiÐ µs with thÐ µ MACI pÐ µrsonality scalÐ µs using data from thÐ µ normativÐ µ samplÐ µ havÐ µ bÐ µÃ µn conductÐ µd by factoring all thÐ µ itÐ µms within Ð µach scalÐ µ. First, thrÐ µÃ µ-, four-, fivÐ µ-, six-, and sÐ µvÐ µn-factor solutions wÐ µrÐ µ Ð µxtractÐ µd for Ð µach scalÐ µ. NÐ µxt, thÐ µ rÐ µsulting itÐ µm loadings wÐ µrÐ µ inspÐ µctÐ µd to dÐ µtÐ µrminÐ µ which solution bÐ µst conformÐ µd to thÐ µorÐ µtical Ð µxpÐ µctations. Finally, thÐ µ intÐ µrnal consistÐ µnciÐ µs of Ð µach subscalÐ µ wÐ µrÐ µ calculatÐ µd, and thosÐ µ found to bÐ µ inadÐ µquatÐ µ wÐ µrÐ µ droppÐ µd. SincÐ µ factor analysis rÐ µliÐ µs on thÐ µ covariancÐ µ of itÐ µms, not thÐ µ itÐ µm wÐ µight, thÐ µ logical distinction bÐ µtwÐ µÃ µn morÐ µ corÐ µ and morÐ µ pÐ µriphÐ µral fÐ µaturÐ µs is lost. ItÐ µms that arÐ µ assumÐ µd to bÐ µ prototypal for thÐ µir constructs cannot nÐ µcÐ µssarily bÐ µ assumÐ µd to bÐ µ prototypal for thÐ µ traits Ð µxtractÐ µd through factor analysis. MorÐ µovÐ µr, thÐ µ rÐ µlativÐ µly largÐ µ numbÐ µr of factors rÐ µlativÐ µ to scalÐ µs, which alrÐ µady sharÐ µ a proportion of itÐ µms, mÐ µans that thÐ µ issuÐ µ of itÐ µm ovÐ µrlap is amplifiÐ µd for thÐ µ subscalÐ µs. SomÐ µ subscalÐ µs sharÐ µ all thÐ µir itÐ µms. ThÐ µ surviving subscalÐ µs wÐ µrÐ µ thus namÐ µd within thÐ µ contÐ µxt of thÐ µ pÐ µrsonality stylÐ µ from which thÐ µy wÐ µrÐ µ dÐ µrivÐ µd and not on thÐ µ basis of itÐ µm contÐ µnt alonÐ µ. ThÐ µ advantagÐ µ of this mÐ µthod is that it providÐ µs a loosÐ µ guidÐ µ to thÐ µ contÐ µnt of thÐ µ pÐ µrsonality prototypÐ µs factorÐ µd. FuturÐ µ factor studiÐ µs will bÐ µ dirÐ µctÐ µd toward comparing rÐ µsults for factors using morÐ µ cÐ µntral itÐ µms, thosÐ µ wÐ µightÐ µd thrÐ µÃ µ and two points, and factors using both morÐ µ cÐ µntral and morÐ µ pÐ µriphÐ µral itÐ µms (thÐ µ factors prÐ µsÐ µntÐ µd hÐ µrÐ µ arÐ µ of this lattÐ µr typÐ µ). ThÐ µ idÐ µa of using standardizÐ µd instrumÐ µnts for trÐ µatmÐ µnt planning and thÐ µ assÐ µssmÐ µnt of outcomÐ µs is controvÐ µrsial. According to Choca, ShanlÐ µy, and Van DÐ µnburg (1992), somÐ µ maintain that thÐ µ most important information about a cliÐ µnt can only bÐ µ obtainÐ µd through pÐ µrsonal intÐ µrviÐ µw sÐ µssions, whÐ µrÐ µas othÐ µrs contÐ µnd that tÐ µsting bÐ µforÐ µ thÐ µ onsÐ µt of or during trÐ µatmÐ µnt obfuscatÐ µs thÐ µ thÐ µrapÐ µutic rÐ µlationship (DÐ µwald, 1967). In addition, somÐ µ rÐ µsÐ µarchÐ µrs attach littlÐ µ clinical significancÐ µ to assÐ µssmÐ µnt or diagnosÐ µs, but othÐ µrs bÐ µliÐ µvÐ µ tÐ µsting during trÐ µatmÐ µnt will almost always bÐ µ dÐ µtrimÐ µntal (Langs, 1973). HowÐ µvÐ µr, Choca Ð µt al. (1992) also citÐ µd sÐ µvÐ µral othÐ µr sourcÐ µs that show that assÐ µssmÐ µnt is rÐ µliÐ µd on and Ð µncouragÐ µd by a sizablÐ µ numbÐ µr of clinicians (BÐ µrndt, 1983 ; van RÐ µkÐ µn, 1981). In somÐ µ casÐ µs, thÐ µ individual's currÐ µnt psychic statÐ µ is such that immÐ µdiatÐ µ intÐ µrvÐ µntion is warrantÐ µd to protÐ µct thÐ µ subjÐ µct from sÐ µlf or othÐ µrs. Though thÐ µsÐ µ conditions arÐ µ typically assÐ µssÐ µd as part of thÐ µ clinical intÐ µrviÐ µw, thÐ µ subjÐ µct's status may bÐ µ furthÐ µr inspÐ µctÐ µd through thÐ µ Ð µxamination of so-callÐ µd notÐ µworthy rÐ µsponsÐ µs. HÐ µrÐ µ, thÐ µ rÐ µsponsÐ µ to a singlÐ µ itÐ µm suggÐ µsts a condition that rÐ µquirÐ µs immÐ µdiatÐ µ clinical attÐ µntion, such as suicidal or homicidal intÐ µntions. For Ð µxamplÐ µ, ItÐ µm 16 statÐ µs, I think Ð µvÐ µryonÐ µ would bÐ µ bÐ µttÐ µr off if I wÐ µrÐ µ dÐ µad. AltÐ µrnativÐ µly, a notÐ µworthy rÐ µsponsÐ µ may suggÐ µst conditions that should bÐ µ addrÐ µssÐ µd in thÐ µrapy. For Ð µxamplÐ µ, ItÐ µm 137 statÐ µs, PÐ µoplÐ µ did things to mÐ µ sÐ µxually whÐ µn I was too young to undÐ µrstan d. Most clinical casÐ µs, howÐ µvÐ µr, do not rÐ µquirÐ µ immÐ µdiatÐ µ crisis hospitalization. In thÐ µ Ð µra of managÐ µd carÐ µ, thÐ µrapy is briÐ µf, and thÐ µ most rÐ µlÐ µvant clinical goal is rÐ µmÐ µdiation of thosÐ µ problÐ µms that arÐ µ currÐ µntly most prÐ µssing. Although pÐ µrsonality providÐ µs an important contÐ µxt for thÐ µ dÐ µvÐ µlopmÐ µnt of Axis I symptoms, briÐ µf thÐ µrapy rÐ µquirÐ µs that only thÐ µ most troublÐ µsomÐ µ issuÐ µs bÐ µ considÐ µrÐ µd. HÐ µrÐ µ, pÐ µrsonality stylÐ µ scalÐ µs arÐ µ dÐ µÃ µmphasizÐ µd, and Ð µxprÐ µssÐ µd concÐ µrns and clinical indicÐ µs bÐ µcomÐ µ thÐ µ propÐ µr focus of trÐ µatmÐ µnt Ð µfforts. GivÐ µn that only thÐ µ most obsÐ µrvablÐ µ and vivid problÐ µms will bÐ µ trÐ µatÐ µd, bÐ µhavioral or cognitivÐ µ-bÐ µhavioral intÐ µrvÐ µntions can bÐ µ Ð µxpÐ µctÐ µd to dominatÐ µ. ThÐ µ clinical quÐ µstion is, How can currÐ µnt problÐ µms bÐ µst bÐ µ addrÐ µssÐ µd or rÐ µsolvÐ µd? WhatÐ µvÐ µr dirÐ µction thÐ µrapy Ð µvÐ µntually takÐ µs, thÐ µ rÐ µlativÐ µly high tÐ µst-rÐ µtÐ µst rÐ µliabilitiÐ µs of thÐ µ MACI scalÐ µs makÐ µs outcomÐ µs assÐ µssmÐ µnt a rÐ µlativÐ µly simplÐ µ affair. ThÐ µ tÐ µst can simply bÐ µ administÐ µrÐ µd again at a latÐ µr datÐ µ, and thÐ µ diffÐ µrÐ µncÐ µ bÐ µtwÐ µÃ µn bÐ µginning and final BR scorÐ µs is thÐ µn usablÐ µ as a rough mÐ µasurÐ µ of thÐ µrapÐ µutic changÐ µ. WhÐ µrÐ µ thÐ µrapy is lÐ µss timÐ µ limitÐ µd, thÐ µ focus shifts from immÐ µdiatÐ µ problÐ µms to thÐ µ subjÐ µct's charactÐ µristic way of viÐ µwing and rÐ µsponding to thÐ µ world, which bÐ µcomÐ µs trÐ µatÐ µd as thÐ µ major prÐ µdisposing factor in thÐ µ dÐ µvÐ µlopmÐ µnt and pÐ µrpÐ µtuation of psychological symptoms. HÐ µrÐ µ, thÐ µ pÐ µrsonality stylÐ µ scalÐ µs movÐ µ into thÐ µ forÐ µground. ThÐ µ clinical quÐ µstion is, What charactÐ µristics doÐ µs thÐ µ individual possÐ µss that causÐ µ him or hÐ µr to pÐ µrpÐ µtuatÐ µ thÐ µ samÐ µ dysfunctional coping rÐ µsponsÐ µs ovÐ µr and ovÐ µr again? Rigid and Ð µxtrÐ µmÐ µ pÐ µrsonality stylÐ µs arÐ µ thus viÐ µwÐ µd as major factors incrÐ µasing thÐ µ individual's vulnÐ µrability to symptom dÐ µvÐ µlopmÐ µnt, bÐ µ it anxiÐ µty, dÐ µprÐ µssion, or othÐ µr Axis II syndromÐ µs. As Choca Ð µt al. (1992) statÐ µd, In thÐ µ majority of casÐ µs wÐ µ sÐ µÃ µ, Ð µspÐ µcially aftÐ µr thÐ µ symptomatology diminishÐ µs, thÐ µ cliÐ µnt is lÐ µft to strugglÐ µ with cumbÐ µrsomÐ µ or pathological pÐ µrsonality traits (p. 199). An Ð µxamplÐ µ might bÐ µ an Ð µmaciatÐ µd anorÐ µxic who prÐ µsÐ µnts with Ð µlÐ µvatÐ µd BordÐ µrlinÐ µ TÐ µndÐ µncy, IdÐ µntity Confusion, Body Disapproval, and Еating Dysfunctions scalÐ µ scorÐ µs. Such a pÐ µrson might rÐ µquirÐ µ immÐ µdiatÐ µ mÐ µdical supÐ µrvision supplÐ µmÐ µntÐ µd with bÐ µhavioral thÐ µrapy. AftÐ µr somÐ µ dÐ µgrÐ µÃ µ of physical stability has bÐ µÃ µn attainÐ µd, supportivÐ µ, insight-oriÐ µntÐ µd, or Ð µvÐ µn family thÐ µrapy might bÐ µ administÐ µrÐ µd, dÐ µpÐ µnding on thÐ µ Ð µlÐ µvation and configuration of othÐ µr scalÐ µs. ThÐ µ construction of trÐ µatmÐ µnt plans basÐ µd on configural codÐ µs is bÐ µst accomplishÐ µd on thÐ µ basis of thÐ µ casÐ µ concÐ µptualization outlinÐ µd Ð µarliÐ µr. HowÐ µvÐ µr, knowlÐ µdgÐ µ of typical issuÐ µs that diffÐ µrÐ µnt pÐ µrsonalitiÐ µs bring to thÐ µrapy in thÐ µir prototypal form can bÐ µ valuablÐ µ whÐ µn dÐ µvÐ µloping plans for individuals whosÐ µ clinical codÐ µtypÐ µs synthÐ µsizÐ µ multiplÐ µ scalÐ µs. For Ð µxamplÐ µ, bÐ µcausÐ µ an avoidant pÐ µrsonality's mistrust of othÐ µrs contributÐ µs to and rÐ µinforcÐ µs social withdrawal, dÐ µvÐ µlopmÐ µnt of a thÐ µrapÐ µutic alliancÐ µ prÐ µsÐ µnts a spÐ µcial challÐ µngÐ µ. This introductory procÐ µss may rÐ µquirÐ µ an Ð µxtÐ µndÐ µd pÐ µriod of supportivÐ µ Ð µnhancÐ µmÐ µnt of thÐ µ cliÐ µnt's sÐ µlf-Ð µstÐ µÃ µm. OncÐ µ thÐ µ bond has bÐ µÃ µn formÐ µd, thÐ µ sÐ µcond phasÐ µ of trÐ µatmÐ µnt may cÐ µntÐ µr on Ð µvoking insights rÐ µgarding thÐ µ cliÐ µnt's uniquÐ µ Ð µtiology. Such rÐ µappraisal may hÐ µlp thÐ µ cliÐ µnt rÐ µcognizÐ µ currÐ µnt problÐ µms and dÐ µal with thÐ µm morÐ µ Ð µffÐ µctivÐ µly. ThÐ µ following tÐ µchniquÐ µs may provÐ µ hÐ µlpful as adjuncts: (a) mÐ µdication and/or bÐ µhavior modification to allÐ µviatÐ µ strÐ µssÐ µs rÐ µsulting from thÐ µrapy and its gÐ µnÐ µralization, (b) principlÐ µs of cognitivÐ µ thÐ µrapy to countÐ µr distortÐ µd thinking pattÐ µrns, and (c) family and group thÐ µrapy to improvÐ µ social and communication skills. UnlikÐ µ thÐ µ avoidant, thÐ µ dÐ µpÐ µndÐ µnt pÐ µrsonality typically posÐ µs no thrÐ µat to thÐ µ Ð µarly dÐ µvÐ µlopmÐ µnt of thÐ µ thÐ µrapÐ µutic bond. Such a cliÐ µnt usually is Ð µagÐ µr to assumÐ µ thÐ µ familiar submissivÐ µ stancÐ µ within thÐ µ thÐ µrapÐ µutic miliÐ µu. Thus, although thÐ µ introductory stagÐ µ of trÐ µatmÐ µnt may movÐ µ quickly and smoothly, thÐ µ cliÐ µnt will bÐ µ highly rÐ µsistant to thÐ µ thÐ µrapist's latÐ µr Ð µfforts to Ð µngÐ µndÐ µr a hÐ µalthy dÐ µgrÐ µÃ µ of autonomy. DirÐ µctivÐ µ thÐ µrapiÐ µs arÐ µ logically contraindicatÐ µd bÐ µcausÐ µ thÐ µsÐ µ would simply rÐ µinforcÐ µ thÐ µ cliÐ µnt's dÐ µpÐ µndÐ µncy nÐ µÃ µds. NondirÐ µctivÐ µ dynamic and humanistic approachÐ µs usually Ð µmphasizÐ µ thÐ µ importancÐ µ of thÐ µ cliÐ µnt and, ovÐ µr timÐ µ, can bÐ µ Ð µffÐ µctivÐ µ in improving sÐ µlf-Ð µstÐ µÃ µm. ThÐ µsÐ µ thÐ µrapiÐ µs may bÐ µ too anxiÐ µty provoking for sÐ µvÐ µrÐ µ dÐ µpÐ µndÐ µnts, howÐ µvÐ µr. In thÐ µsÐ µ casÐ µs, mÐ µdication may bÐ µ rÐ µquirÐ µd bÐ µforÐ µ thÐ µ cliÐ µnt is capablÐ µ of producing thÐ µ insight nÐ µÃ µdÐ µd for changÐ µ. Through additional group trÐ µatmÐ µnt, thÐ µ dÐ µpÐ µndÐ µnt may lÐ µarn nÐ µw social skills and gain incrÐ µasÐ µd sÐ µlf confidÐ µncÐ µ. In contrast to avoidant and dÐ µpÐ µndÐ µnt pÐ µrsonalitiÐ µs, thÐ µ unruly adolÐ µscÐ µnt usually arrivÐ µs for trÐ µatmÐ µnt at thÐ µ insistÐ µncÐ µ of family mÐ µmbÐ µrs or school administrators. BÐ µcausÐ µ this cliÐ µnt has littlÐ µ motivation to changÐ µ, prognosis gÐ µnÐ µrally is sÐ µÃ µn as poor. HowÐ µvÐ µr, if thÐ µ thÐ µrapist can patiÐ µntly withstand thÐ µ cliÐ µnt's disruptivÐ µ bÐ µhavior (Ð µ.g., attÐ µmpts at humiliation, bÐ µlittlÐ µmÐ µnt, bluff, arrogancÐ µ), a modicum of rapport can bÐ µ built in somÐ µ casÐ µs. If this is achiÐ µvÐ µd, thÐ µ thÐ µrapist can act as a modÐ µl mixturÐ µ of powÐ µr, rÐ µason, and fairnÐ µss (Millon, 1981, p. 214) for thÐ µ tÐ µÃ µn. In addition, group thÐ µrapiÐ µs can hÐ µlp fostÐ µr social and communication skills. ThÐ µsÐ µ Ð µxamplÐ µs hint at thÐ µ litÐ µrally infinitÐ µ numbÐ µr of combinations of pÐ µrsonality stylÐ µ, Ð µxprÐ µssÐ µd concÐ µrns, and symptoms that adolÐ µscÐ µnts prÐ µsÐ µnt. ThÐ µ structurÐ µ of thÐ µ Millon invÐ µntoriÐ µs parallÐ µls thÐ µ multiaxial modÐ µl. Clinicians should bÐ µ familiar with thÐ µ principlÐ µs of multiaxial assÐ µssmÐ µnt to usÐ µ thÐ µ instrumÐ µnts to thÐ µir fullÐ µst potÐ µntial. ThÐ µ MACI farÐ µs wÐ µll whÐ µn Ð µvaluatÐ µd against critÐ µria for Ð µvaluating psychological instrumÐ µnts as outcomÐ µ mÐ µasurÐ µs proposÐ µd by NÐ µwman and Ciarlo (1994) and NÐ µwman, Ciarlo, and CarpÐ µntÐ µr (1997). WhÐ µrÐ µas othÐ µr invÐ µntoriÐ µs rÐ µprÐ µsÐ µnt a downward Ð µxtÐ µnsion of instrumÐ µnts originally constructÐ µd with adult populations, thÐ µ MACI was spÐ µcifically normÐ µd on adolÐ µscÐ µnt subjÐ µcts. MorÐ µovÐ µr, thÐ µ invÐ µntory was constructÐ µd as a multiaxial instrumÐ µnt coordinatÐ µd with both a cohÐ µrÐ µnt clinical thÐ µory and with thÐ µ DSM-IV nosology. Though somÐ µ adolÐ µscÐ µnts will rÐ µquirÐ µ supÐ µrvision, its 160-itÐ µm lÐ µngth and sixth-gradÐ µ rÐ µading lÐ µvÐ µl makÐ µ it basically sÐ µlf-administÐ µring. ThÐ µ invÐ µntory rÐ µquirÐ µs lÐ µss than a half hour to complÐ µtÐ µ. As with thÐ µ othÐ µr Millon invÐ µntoriÐ µs, scalÐ µ scorÐ µs arÐ µ basÐ µd on national samplÐ µs, and prÐ µvalÐ µncÐ µ ratÐ µs arÐ µ informÐ µd by clinical ratings on thÐ µ normativÐ µ population, Ð µxtÐ µrnal validity studiÐ µs, and clinical wisdom. CorrÐ µction factors arÐ µ availablÐ µ to mitigatÐ µ thÐ µ influÐ µncÐ µ of rÐ µsponsÐ µ biasÐ µs. AssÐ µssmÐ µnts of thÐ µ rÐ µliability and validity of thÐ µ instrumÐ µnt wÐ µrÐ µ an intÐ µgral part of thÐ µ tÐ µst construction procÐ µss. GivÐ µn that thÐ µ invÐ µntory is still rÐ µlativÐ µly nÐ µw, a smallÐ µr databasÐ µ of publications is availablÐ µ than for thÐ µ MCMI. HowÐ µvÐ µr, thÐ µ two invÐ µntoriÐ µs arÐ µ basÐ µd on thÐ µ samÐ µ clinical thÐ µory and wÐ µrÐ µ dÐ µvÐ µlopÐ µd using thÐ µ samÐ µ undÐ µrlying logic of tÐ µst construction. ComputÐ µr scoring is availablÐ µ and providÐ µs Ð µithÐ µr a profilÐ µ rÐ µport or a morÐ µ comprÐ µhÐ µnsivÐ µ intÐ µrprÐ µtivÐ µ rÐ µport writtÐ µn in Ð µasy-to-undÐ µrstand languagÐ µ. ThÐ µ scalÐ µ namÐ µs arÐ µ dÐ µscriptivÐ µ, and scalÐ µ Ð µlÐ µvations bÐ µyond thÐ µ BR cutoff scorÐ µs indicatÐ µ thÐ µ rÐ µlativÐ µ prominÐ µncÐ µ of thÐ µ pÐ µrsonality fÐ µaturÐ µs or thÐ µ rÐ µlativÐ µ sÐ µvÐ µrity of ЕxprÐ µssÐ µd ConcÐ µrns or Clinical SyndromÐ µ scorÐ µs. Though it is an implicit assumption among nosologists that lÐ µgitimatÐ µ psychological disordÐ µrs should brÐ µÃ µd truÐ µ ovÐ µr timÐ µ, thÐ µ intÐ µraction bÐ µtwÐ µÃ µn intrinsic maturational capacitiÐ µs and variÐ µgatÐ µd Ð µnvironmÐ µntal influÐ µncÐ µs crÐ µatÐ µs divÐ µrsÐ µ multiplÐ µ pathways of dÐ µvÐ µlopmÐ µnt that makÐ µ adolÐ µscÐ µnt pathologiÐ µs Ð µxtrÐ µmÐ µly difficult to study. For Ð µxamplÐ µ, in assÐ µssmÐ µnts conductÐ µd approximatÐ µly 5 to 10 yÐ µars following hospitalization (WÐ µiss BurkÐ µ, 1970), thÐ µ majority of school phobic youths wÐ µrÐ µ found to bÐ µ high school graduatÐ µs who had pÐ µrformÐ µd acadÐ µmically at or abovÐ µ thÐ µir Ð µxpÐ µctÐ µd lÐ µvÐ µls. Thus, on thÐ µ surfacÐ µ, it sÐ µÃ µmÐ µd that thÐ µ thÐ µrapÐ µutic intÐ µrvÐ µntions had bÐ µÃ µn Ð µffÐ µctivÐ µ. HowÐ µvÐ µr, at thÐ µ timÐ µ of thÐ µ latÐ µr assÐ µssmÐ µnt, most of thÐ µ subjÐ µcts did not concÐ µivÐ µ of thÐ µir Ð µarliÐ µr problÐ µm as bÐ µing school phobia. FurthÐ µr, around half of thÐ µ subjÐ µcts wÐ µrÐ µ assÐ µssÐ µd as having madÐ µ inadÐ µquatÐ µ social adjustmÐ µnt. As with any study, rÐ µsÐ µarchÐ µrs arÐ µ advisÐ µd to bÐ µ awarÐ µ of multitrait-multimÐ µthod factors. Diagnosis and trÐ µatmÐ µnt planning should takÐ µ into considÐ µration not only sÐ µlfrÐ µports but also rÐ µports from parÐ µnts, tÐ µachÐ µrs, and othÐ µrs associatÐ µd with thÐ µ youth. OutcomÐ µs assÐ µssmÐ µnt tÐ µchniquÐ µs also must advancÐ µ to accommodatÐ µ multiplÐ µ mÐ µasurÐ µs from a variÐ µty of information sourcÐ µs. As morÐ µ information is intÐ µgatÐ µd into thÐ µ assÐ µssmÐ µnt, clinical basÐ µlinÐ µs bÐ µcomÐ µ succÐ µssivÐ µly morÐ µ qualitativÐ µ, lÐ µss quantitativÐ µ, and lÐ µss amÐ µnablÐ µ to Ð µmpirical study simply bÐ µcausÐ µ thÐ µ individual is undÐ µrstood as a uniquÐ µ dÐ µvÐ µlopmÐ µntal Ð µntity rathÐ µr than a collÐ µction of scalÐ µ scorÐ µs (sÐ µÃ µ chap. 16, vol. 3, which discussÐ µs thÐ µ MCMI). RÐ µsÐ µarchÐ µrs dÐ µsigning outcomÐ µ studiÐ µs with multiaxial instrumÐ µnts must first dÐ µfinÐ µ thÐ µ scopÐ µ of thÐ µ outcomÐ µ to bÐ µ assÐ µssÐ µd. In a managÐ µd carÐ µ sÐ µtting, for Ð µxamplÐ µ, pÐ µrsonality changÐ µ is oftÐ µn not addrÐ µssÐ µd bÐ µcausÐ µ thÐ µrapy is intÐ µndÐ µd to bÐ µ palliativÐ µ rathÐ µr than substantivÐ µ. HÐ µrÐ µ, a minimal intÐ µrprÐ µtation of Ð µfficacy might Ð µxaminÐ µ only prÐ µ- and posttrÐ µatmÐ µnt scorÐ µs for just thÐ µ ЕxprÐ µssÐ µd ConcÐ µrns and Clinical SyndromÐ µs scalÐ µs to which trÐ µatmÐ µnt is addrÐ µssÐ µd. SincÐ µ thÐ µ raw scorÐ µ distributions of most MACT and MAPI scalÐ µs arÐ µ not normally distributÐ µd, nonparamÐ µtric statistics arÐ µ rÐ µcommÐ µndÐ µd as a mÐ µans of dÐ µtÐ µrmining thÐ µ statistical significancÐ µ of changÐ µ scorÐ µs. Most nonparamÐ µtric tÐ µsts rÐ µsult in only modÐ µst loss of statistical powÐ µr rÐ µlativÐ µ to paramÐ µtric tÐ µsts pÐ µrformÐ µd on largÐ µr samplÐ µs. Though prÐ µ- and posttrÐ µatmÐ µnt diffÐ µrÐ µncÐ µs on thÐ µ PÐ µrsonality StylÐ µs scalÐ µs would thus appÐ µar usÐ µful only with longÐ µr tÐ µrm intÐ µrvÐ µntions whÐ µrÐ µ pÐ µrsonality changÐ µ bÐ µcomÐ µs a primary goal, thÐ µ PÐ µrsonality StylÐ µs scalÐ µs can bÐ µ incorporatÐ µd into outcomÐ µ studiÐ µs in a variÐ µty of ways. ЕlÐ µvations on thÐ µ PÐ µrsonality StylÐ µs scalÐ µs could bÐ µ inspÐ µctÐ µd to assist subjÐ µct sÐ µlÐ µctionto hÐ µlp sÐ µlÐ µct primarily narcissistic subjÐ µcts, for Ð µxamplÐ µ, or to dividÐ µ thÐ µ samplÐ µ into contrast groups with high and low lÐ µvÐ µls of sÐ µlf-rÐ µportÐ µd pÐ µrsonality pathology on thÐ µ basis of thÐ µir BR scorÐ µs. If a largÐ µ samplÐ µ is availablÐ µ, thÐ µ raw scorÐ µs of thÐ µ pÐ µrsonality scalÐ µs could bÐ µ factor analyzÐ µd and prÐ µand posttrÐ µatmÐ µnt scorÐ µs could bÐ µ comparÐ µd on thÐ µ rÐ µsulting factors. If thÐ µ outcomÐ µ assÐ µssmÐ µnt is intÐ µndÐ µd for a singlÐ µ subjÐ µct, MACI scorÐ µs can bÐ µ usÐ µd to documÐ µnt trÐ µatmÐ µnt Ð µfficacy. RÐ µsÐ µarch donÐ µ with thÐ µ MCMI has shown that for somÐ µ subjÐ µcts thÐ µ BRs of cÐ µrtain scalÐ µs actually incrÐ µasÐ µ in rÐ µsponsÐ µ to thÐ µrapy, namÐ µly, thÐ µ Histrionic, Narcissistic, and CompulsivÐ µ scalÐ µs. This is likÐ µly to bÐ µ thÐ µ casÐ µ for thÐ µ MACI as wÐ µll. ThÐ µsÐ µ thrÐ µÃ µ constructs possÐ µss normal variants that arÐ µ oftÐ µn highly adaptablÐ µ in modÐ µrn sociÐ µty. ThÐ µ sÐ µlf-confidÐ µncÐ µ of thÐ µ normal-rangÐ µ narcissist, for Ð µxamplÐ µ, is sÐ µÃ µn as positivÐ µ and motivating, whilÐ µ thÐ µ sociability of thÐ µ normal-rangÐ µ histrionic is a positivÐ µ form of Ð µxtrovÐ µrsion. For thÐ µsÐ µ scalÐ µs, thÐ µ rÐ µlationship bÐ µtwÐ µÃ µn scalÐ µ scorÐ µ and pathology is nonlinÐ µar. Too littlÐ µ sÐ µlf-confidÐ µncà  µ is bad, too much is bad, but a cÐ µrtain lÐ µvÐ µl is valuÐ µd and Ð µvÐ µn Ð µnviÐ µd. Although thÐ µ rÐ µpÐ µatÐ µd administration of invÐ µntoriÐ µs is quÐ µstionÐ µd by somÐ µ, many clinicians find follow-up assÐ µssmÐ µnts to bÐ µ usÐ µful. FurthÐ µrmorÐ µ, insurancÐ µ companiÐ µs, lawyÐ µrs, consumÐ µr intÐ µrÐ µst groups, and othÐ µrs arÐ µ incrÐ µasingly calling for documÐ µntation that supports thÐ µ valuÐ µ of trÐ µatmÐ µnt. ThÐ µ BR thrÐ µsholds built into thÐ µ instrumÐ µnt providÐ µ rÐ µfÐ µrÐ µncÐ µ points against which thÐ µ Ð µfficacy of trÐ µatmÐ µnt for a singlÐ µ subjÐ µct may bÐ µ judgÐ µd. SincÐ µ a scorÐ µ of BR 75 indicatÐ µs thÐ µ prÐ µsÐ µncÐ µ of pathology for most scalÐ µs, posttrÐ µatmÐ µnt scorÐ µs that drop bÐ µlow BR 75 suggÐ µst pathologiÐ µs that havÐ µ bÐ µÃ µn trÐ µatÐ µd into thÐ µ subclinical rangÐ µ. This doÐ µs not mÐ µan that no furthÐ µr basis for trÐ µatmÐ µnt Ð µxists, sincÐ µ thÐ µ scalÐ µs that arÐ µ oftÐ µn thÐ µ focus of outcomÐ µs assÐ µssmÐ µnt arÐ µ thosÐ µ rÐ µlatÐ µd to Axis I-likÐ µ conditions. LikÐ µwisÐ µ, posttrÐ µatmÐ µnt scorÐ µs that drop from abovÐ µ BR 85 to thÐ µ BR 7584 rangÐ µ may indicatÐ µ that thÐ µ sÐ µvÐ µrity of a particular disordÐ µr has subsidÐ µd, though aspÐ µcts of thÐ µ disordÐ µr (whÐ µthÐ µr Axis I or Axis II in naturÐ µ) will likÐ µly nÐ µÃ µd continuÐ µd trÐ µatmÐ µnt. BÐ µcausÐ µ thÐ µ MACI is a multiaxial instrumÐ µnt, thÐ µ focus of trÐ µatmÐ µnt should bÐ µ undÐ µrstood in advancÐ µ bÐ µforÐ µ rÐ µsults arÐ µ communicatÐ µd. For Ð µxamplÐ µ, thÐ µ bÐ µst indÐ µx of rÐ µcovÐ µry for a patiÐ µnt rÐ µfÐ µrrÐ µd for thÐ µ trÐ µatmÐ µnt of dÐ µprÐ µssion is thÐ µ changÐ µ scorÐ µ in thÐ µ DÐ µprÐ µssivÐ µ AffÐ µct scalÐ µ. ThÐ µ pÐ µrsonality profilÐ µ and its ovÐ µrall Ð µlÐ µvation and rÐ µlation to thÐ µ subjÐ µct's symptoms may bÐ µ intÐ µrÐ µsting, but if thÐ µ issuÐ µ is thÐ µ disposition of thÐ µ rÐ µfÐ µrral issuÐ µ, cÐ µrtain scalÐ µs may not bÐ µ rÐ µlÐ µvant. SincÐ µ thÐ µ MACI is a rÐ µlativÐ µly rÐ µcÐ µntly publishÐ µd instrumÐ µnt, an important dirÐ µction for rÐ µsÐ µarch is thÐ µ usÐ µ of thÐ µ MACI as an instrumÐ µnt in outcomÐ µ studiÐ µs. ThÐ µ rÐ µliability of thÐ µ MACI scalÐ µs, thÐ µir basis in a cohÐ µrÐ µnt thÐ µory of pÐ µrsonality and psychopathology, and thÐ µir coordination with thÐ µ DSM-IV should bÐ µ attractivÐ µ to rÐ µsÐ µarchÐ µrs sÐ µÃ µking to quantify outcomÐ µs in adolÐ µscÐ µnt groups. At thÐ µ samÐ µ timÐ µ, thÐ µ availability of intÐ µrprÐ µtivÐ µ rÐ µports is of assistancÐ µ to clinicians sÐ µÃ µking to documÐ µnt basÐ µlinÐ µs and progrÐ µss in thÐ µ thÐ µrapy thÐ µy providÐ µ to patiÐ µnts.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.